نمایش فایل#پژوهش اختلال نقص توجه بیش فعالی#

پژوهش اختلال نقص توجه بیش فعالی ,مبی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی ,ادبیات نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی ,پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی ,پیشینه اختلال نقص توجه بیش فعالی ,مقاله اختلال نقص توجه بیش فعالی ,پایان نامه اختلال نقص توجه بی,,,پژوهش اختلال نقص توجه بیش فعالی#35027162#rd
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان پژوهش اختلال نقص توجه بیش فعالی را مشاهده می نمایید.

توضیحات:دانلود پژوهش با موضوع اختلال نقص توجه بیش فعالی ،
در قالب doc و در 19 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:• تاریخچه :
در سالیان اخیر، اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) از نظر بالینی، پژوهشی و اجتماعی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگرچه این اختلال از جمله مواردی است که بیش از صد سال از توصیف آن می¬گذرد و در طول زمان با عناوین مختلفی از آن یاد شده است. درسال 1863 پزشکی آلمانی به نام هنریش هافمن در قطعه شعر طنزآمیزی، نوجوانی به نام فیلیپِ بی قرار را توصیف کرد و بدین ترتیب این اختلال برای اولین بار به نام همین پزشک نامگذاری شد. بعد از آن در اوایل قرن بیستم جورج استیل ¬، کودکان بیش فعال و تکانشگر را به عنوان کودکانی فاقد مهار ارادی و کنترل اخلاقی توصیف کرد، توصیفات وی با علائم و نشانه¬های کودکان مبتلا به ADHD نوع مرکب همراه با اختلال سلوک مطابقت دارد. بدین ترتیب، این نخستین بار بود که اختلال در کنترل تکانه و بی توجهی به عنوان یک اختلال مستقل از صدمه مغزی یا عقب ماندگی ذهنی معرفی می¬شود. چند سال بعد در سال 1918 و اندکی پس از جنگ جهانی اول، مشکلات رفتاری مشابهی در بازماندگان آنسفالیت دیده شد که تحت عنوان «سندرم بیش فعالی » تعریف شدند.
سایر اسامی این اختلال عبارتند از «آسیب مغزی خفیف »، «اختلال عملکرد مغزی خفیف » و «واکنش بیش فعالی دوران کودکی ». به کارگیری اصطلاح «اختلال نقص توجه / بیش فعالی» اولین بار در نسخه سوم راهنمایی تشخیص بیماریهای روانی DSM-Ш-TRمطرح شده است.
• تعریف اختلال و زیر دسته های آن :
چهارمین نسخه راهنمایی تشخیص بیماری¬های روانی (DSM lV-TR)، ADHD را به عنوان یک وضعیت پیچیده عصبی-رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی به عنوان ویژگی های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها تعریف می¬کند. آنچه موجب تمایز ADHD می¬شود این است که سطح و میزان فعالیت، آشفتگی، بیقراری و رفتارهای تکانشی کودک با سطح رشدی-تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد و همچنین موجب بروز اختلال و آسیب در عملکردهای هنجار می¬شود، که البته این امر در محیط های مختلف نظیر خانه و مدرسه رخ می¬دهد. اختلال نقص توجه / بیش فعالی در DSM lV-TR در قالب زیر دسته هایی طبقه بندی شده است.
و . . .

فهرست مطالب:تاریخچه
• تعریف اختلال و زیر دسته های آن
• خصوصیات بالینی
1) بی توجهی
2) تکانشگری
3) بیش فعالی
• درمانهای اختلال نقص توجه-بیش فعالی
2-2 مدل های توجه
3-2 سامانه حرکتی چشم
4-2 انواع حرکات چشمی
5-2 ارتباط حرکات چشمی و توجه

منابع دارد


مطالب دیگر:
📂پاورپوینت درباره گونه های تریکوسترونژیلوس (یک نوع بیماری خاص)📂پاورپوینت درباره لوپوس اریتماتوی سیستمیک (SLE)📂پاورپوینت درباره مادسیج یعنی دهکده علم و دانش ایران📂پاورپوینت درباره مادسیج📂پاورپوینت درباره مايعات و جامدات📂تحقیق درمورد حسابداري صنعتي 📂تحقیق درمورد خـازن‌ 14 ص 📂تحقیق درمورد خربزه – هندوانه 10 ص 📂تحقیق درمورد خلاصه قوانين داوري فوتبال 16 ص 📂تحقیق درمورد دايره هاي عدد نويز 32 ص 📂تحقیق درمورد در ژرفای آبی شنا در اعماق دریاها بدون اکسیژن 10ص 📂تحقیق درمورد درآمد 📂تحقیق درمورد درباره اعتصاب 📂تحقیق درمورد دستگاه آبياري هوشمند 9 ص 📂پاورپوینت درباره محاسبات دارویی📂پاورپوینت درباره مدارهای ترکیبی📂پاورپوینت درباره مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات با مدل CMMI📂پاورپوینت درباره مدیریت زخم های فشاری📂پاورپوینت درباره مدیریت محیط زیستی📂پاورپوینت درباره مدیریت و کنترل پروژه های نرم افزاری📂پاورپوینت درباره مديرت موفق📂پاورپوینت درباره مديريت استراتژیك از ایده تا عمل📂پاورپوینت درباره مديريت اقتضائی📂پاورپوینت درباره مراحل انجام هزينه و تشخيص و وصول درآمدها📂پاورپوینت درباره مراقبتهاي پس از زایمان