نمایش فایل#پژوهش مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان#

پژوهش مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان,مبانی نظری مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان,ادبیات نظری مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان,پیشینه تحقیق مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان,پایان نامه مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان,پریزوال,,,پژوهش مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان#35027148#rd
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان پژوهش مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان را مشاهده می نمایید.

توضیحات:دانلود پژوهش با موضوع مشکل املایی ودیکته نویسی دانش آموزان،در قالب doc و در 20 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان:
الف. نارسانویسی:
1- نارسانویسی به وضعیتی اطلاق می‌شود که دانش‌آموزان قواعد نگارشی در هنگام نوشتن رعایت نمی‌کنند، تمام کلمه یا بخشی از حروف آن را نمی‌تواند هم اندازه و هم شکل طبق قواعد نگارشی بنویسد، همچنین نارسایی آموزش در مورد استثناها و قواعد نگارشی جزو این دسته از مشکلات است.
مثل نوشتن کلمه‌ی بندگی به صورت بنده‌گی یا نوشتن کلمه‌ی خواهر به صورت خاهر و... در این نوع اختلال دانش‌آموز کلمه را از نظر نقطه، دندانه، شکل درست حرف و... کاملاً درست می‌نویسد تنها مشکل این است که دانش‌آموز معیار درست نویسی کلمه و حروف آن را رعایت نمی‌کند.
2-دانش‌آموز مهارت‌هایی نظیر چرخش دست در نوشتن، گرفتن صحیح مداد را به خوبی یاد نگرفته است.
3- عدم حرکت مناسب انگشتان
4- ناهماهنگی چشم و حرکت دست
5- وضعیت قرار گرفتن نامناسب دفتر و مداد به هنگام نوشتن
6- نارسایی آموزش معلم در تمرین نوشتاری حروف
7-عدم هماهنگی حواس دیداری، شنیداری و حرکتی
8- خطا در ادراک دیداری حروف و کلمات
9- فاصله‌ی نامناسب چشم به هنگام نوشتن
10- عدم توانایی کنترل دست در هنگام نوشتن
11- عدم هماهنگی کلی بدن
12- تأخیر در تکلم فرد
13- پرتحرکی و بی‌قراری در هنگام نوشتن
14- میز و صندلی‌های نامناسب
ب. ضعف در حافظه‌ی دیداری:
عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان ناتوانی در جایگزینی درست این حروف می‌باشد، علت عمده این نوع غلط‌های املایی ضعف حافظه‌ی دیداری است، یعنی دانش‌آموز در هنگام نوشتن املا قادر نیست تصویر درست کلمه را در ذهن خود یادآوری کند لذا در بازشناسی حروف همصدا دارای مشکل هستند.
علل ضعف حافظه‌ی دیداری:
- نقص آموزش معلم
- عدم تمرین و تکرار حروف همصدا توسط دانش‌آموز
- دانش‌آموز قادر نیست تصویر کلمه را در ذهن خود تجسم کند(تجسم ذهنی کلمه)
- نشناختن حروف
- ناتوانی در ترکیب حروف
و . . .


فهرست مطالب:عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان
الف. نارسانویسی
ب. ضعف در حافظه‌ی دیداری
علل ضعف حافظه‌ی دیداری
ج. ضعف در تمیز دیداری
د. حساسیت شنوایی
پایین بودن حساسیت شنوایی عامل اصلی این اختلال است. نمونه‌ی این نوع اختلال:
ه. عدم دقت و توجه
علل اشتباه نویسی در دندانه
اشکالات مربوط به تشدید
تعریف املا
الگوی برنامه درسی املا
ولی به جهت هماهنگی مقدار متن املا در پایه‌های مختلف بدین شرح پیشنهاد می‌شود:
معيارهاي ارزشيابي

منابع دارد


مطالب دیگر:
📃انگور 27 اسلاید📃مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی📃پاورپوینت انگور 14 اسلاید📃مبانی نظری و پیشینه اضطراب اجتماعی📃مبانی نظری و پیشینه تصمیم گیری در سرمایه گذاری📃انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن 22 اسلاید📃اهمیت و كاربردهای گیاهان تراریخته (Transgenic Plants) در كشاورزی مدرن 33 اسلاید📃دانلود پاورپوینت شهرها و شهركهای جدید📃دانلود پاورپوینت مجموعه خانه عامری ها📃دانلود پاورپوینت شش سیگما📃پاورپوینت تحلیل سایت مجتمع مسکونی چیتگر📃آب پنیر محصول جانبی فراورده های لبنی 27 اسلاید📃آشنایی با نماتد مركبات 14 اسلاید📃آفات سویا 60 اسلاید📃آموزش كاشت گندم 16 اسلاید📃آناتومی گیاه 162 اسلاید📃آموزش آنالیز واریانس یک طرفه با استفاده از نرم افزار SPSS با ذکر مثال و تمرین عملی📃پیشینه و مبانی نظری اخلاق حرفه ای و رهبری مالی📃پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد و کارایی مالی شرکتهای صنعتی📃پیشینه و مبانی نظری ارزیابی متوازن📃پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی📃پیشینه و مبانی نظری استراتژی های مدیریت سرمایه در گردش📃پیشینه و مبانی نظری افشای اطلاعات در حسابداری📃پیشینه و مبانی نظری آموزش حسابداری و هوش هیجانی📃پیشینه و مبانی نظری بازار رقابتی و تاثیر تبلیغات